Kontakt vores team helt uforpligtende og fortroligt. Alle har en sundhedsfaglig uddannelse.
Hos POWERCARE kombineres den faglige kompetence med praktisk erfaring, og matches med gode menneskelige egenskaber
Denne omsorgsordning er for ældre borger, hvor alderdommen også kan sætte sine begrænsninger i fysikken og sanserne. Det kan være en udfordring at holde sit hjem og sig selv, som den ældre kunne tidligere. Begrænsningerne kan medføre ensomhed og depression.
Klippekortordning tilbydes til private borgere og deres pårørende, og kan anvendes både til omsorgsbesøg, samtale, indkøb, oprydning, tøjvask, hente medicin eller lave et dejligt måltid mad sammen med den ældre.
Vi kan tilbyde hygge og nærvær til den ældre helt efter den ældres ønsker og behov, måske højtlæsning af avisen, gå i skoven, til vandet og shopping ture. Eller blot nære den fysiske veltilpashed hos den ældre ved at hjælpe borgeren i bad, vaske hår og give et afslappende fodbad.
Alt på den ældres egne vilkår og de pårørendes medinddragelse. Faktisk er samarbejdet mellem den ældre borger, de pårørende og omsorgspersonen af stor værdi og tryghed for alle parter.
Klippekort er pårørendes sikkerhedsline
At blive boende i eget hjem som ældre, kræver måske kun få ekstra timers hjælp om ugen, for at bevare livskvaliteten hos den ældre borger. Vi træder til, hvor den visiterede tid hos den kommunale hjemmehjælp slutter. Eksempelvis kan en familie i Hvidovre have god samvittighed og en lettelse i, at deres ældre mor med fysiske udfordringer, alene i et hus i Skive, altid kan få ekstra tryghedsbesøg og hjælp til opgaver fra vores fagpersoner.
Vi er tilstede når behovet opstår
Når pårørende og den ældre borger tilvælger en klippekortordning, har vores lederteam en indledende dialog med de pårørende og den ældre om behov og ønsker for sundhedsfaglig assistance. Klippekortordningen er fleksibel, så den kan benyttes til hvad som helst den ældre borger har brug for. Vi kan sikre, at det er de samme 1-2 fagpersoner, som kommer hos den ældre borger, hvis der ringes til os i god tid, så de ønskede besøg kan planlægges. Vores åbningstid for borgere med klippekortordning er kl. 8.00-22.00, hvorfor vi næsten altid, kan tilse en ældre borger med kort varsel. Der kan altid ringes til os i god tid og planlægge de ønskede besøg hos den ældre. Vi vil da sikre, at det er de samme 1-2 fagpersoner, som kommer hos den ældre borger.
Ældre borgere er som alle andre generationer, afhængige af det digitale IT- netværk og vores kon - taktflade til omverdenen. Det er nødvendigt at det fungerer stabilt i eget hjem.
Vi tilbyder i klippekortordningen også en IT-support til ældre borgers computer, IPAD og smartphone. Vi er afhængig af vores livline til omverdenen. Vores mobiltelefon, IPAD eller computeren skal fungere, for at vores livsudfoldelser og ikke mindst kontakten til de offentlige instanser, den privatpraktiserende læge, E-boks og især til familien og netværket er fri og uproblematisk.
Ældre borgere er som alle andre generationer, afhængige af det digitale IT- netværk og vores kon – taktflade til omverdenen. Det er nødvendigt at det fungerer stabilt i eget hjem. Det kan være download af relevante app, som kan være en udfordring at få til at virke: MitID, Netbank, E-boks, skattevæsenet, min læge, lægevagten, sundhed.dk, rejsekort, DR TV, TV2 Nyhederne, taxa, bibliotek, gratis film m.m.
Vi tilbyder vores IT-kyndige fagpersoner til at løse disse udfordringer og noget der ikke virker i IT-netværk, computer, mobiltelefon og IPAD i borgerens eget hjem. Dette er en del af klippekortets fleksibilitet. Skulle vores IT-kyndige fagpersoner ikke kunne løse det endeligt, har vi en IT-virksomhed bag os, som træder til for den ældre borger.
Prisoversigten på IT-support er en fleksibel del af klippekortet.
*Digitalt tælles der automatisk ned på forbrug af timer på klippekortet.
Kontakt vores team helt uforpligtende og fortroligt. Alle har en sundhedsfaglig uddannelse.
Hos POWERCARE kombineres den faglige kompetence med praktisk erfaring, og matches med gode menneskelige egenskaber
Karin Lidang
Sarah Pedersen
Janne Rosenberg
sundhedsfremme@powercare.dk
(+45) 45 540 540